Mým mottem pro portrétní fotografie je pomáhat zákazníkům se správně prezentovat skrze své foto portréty. Postupně jsem zjišťoval, co v dnešní době potřebují. Převládající částí mé klientely jsou lidé podnikaví, se silnou osobností, často lidé na volné noze, manažeři, majitelé drobných i větších firem,  a ti se potřebují vhodně prezentovat před svými klienty či v rámci firmy. A protože žijeme v době digitální málokdo už vyžaduje papírovou fotografii, jak by ještě před deseti lety každý při návštěvě fotoateliéru očekával. Dnešní uplatnění portrétních fotografií je především na internetu, na webových stránkách, sociálních sítích, prezentacích a dalších převážně elektronických formátech.

Rozhodl jsem se tedy vyjít mým zákazníkům vstříc a přizpůsobit jim své balíčky portrétní fotografie. Bral jsem v úvahu, s jakými problémy a požadavky se na mne klienti obracejí a co jim nejlépe pomůže. Co jsem tedy namíchal?

Základ pro univerzální prezentaci – Reprezentativní foto portrét

Prvním balíčkem vycházím vstříc všem, kdo potřebují drobnou sadu reprezentativních fotografií. Obvykle ho využijí manažeři, obchodníci, lidé na volné noze, všichni, kdo si již nemohou dovolit  použít jen výřez obličeje z dovolenkové fotografie. Focení probíhá v ateliéru v centru Prahy,  během kterého vznikne kolem 20 fotografií, z nichž vytvořím webovou galerii. Vy si v klidu vyberete tři fotografie, které pak ručně a pečlivě vyretušuji (ale s citem pro rysy vaší tváře). Budete mít na výběr z barevných i černobílých verzí portrétů na světlém i tmavém pozadí. Z jedné fotografie vám vytvořím verze pro sociální sítě jako LinkedIn, Facebook či Twitter, abych vám ušetřil práci s volbou správného výřezu a vhodné úpravy kontrastu a jasu. Výsledné fotografie předávám ke stažení či na CD ve dvou velikostech: pro web (obvykle 1200x800px) a pro tisk (30x20cm).

Zobrazit balíček reprezentativní foto portrét >

Reprezentativní foto portrét

Reprezentativní portréty majitele firmy, lektorky angličtiny a hudebníka. Portréty využije každý, kdo se potřebuje kvalitně prezentovat.

Zákazníci vás najdou na webu – Portrétní fotografie pro web

Pokud svou činnost či práci prezentujete na webových stránkách, pak je dobré mít portrét, který bude ladit s celkovým grafickým stylem stránek a pokud možno bude dokreslovat i to, co svým zákazníkům nabízíte. V rámci tohoto balíčku získáte kromě třech univerzálních portrétních fotografií popsaných výše i tři fotografie speciálně ušité na míru vašemu webu. Fotografování může probíhat buď v ateliéru nebo v místě, kde své služby nabízíte. Může se jednat na příklad o útulnou kancelář u konzultanta, dílnu u řezbáře nebo tajemný pokoj u kartářky. U těchto fotografií se více zaměřuji na správný a vhodný výraz, postoj, oblečení a barevnost tak, aby vám fotografie pomohly v získávání klientů a v kvalitní prezentaci své osobnosti jako tváře vašich služeb či výrobků.

Zobrazit balíček portrétní fotografie pro web >

Nápady a originalita jako konkurenční výhoda – Reklamní portrétní fotografie

Pro ty náročnější, co chtějí své podnikání podpořit originálními fotografiemi, které budou nápaditě i vtipně ilustrovat jejich nabídku, nabízím komplexní balíček fotografických služeb. Balíček kombinuje dle potřeb klienta portrétní, reklamní a ilustrační fotografie. V rámci balíčku navrhnu koncepci a styl fotografií v souladu s celkovou marketingovou strategií a komunikací firmy či podnikatele. Samozřejmostí je pečlivé zpracování a retuš fotografií, focení může probíhat v ateliéru, exteriéru či interiérech zákazníka.

Zobrazit balíček reklamní portrétní fotografie >

Reklamní portrét

Z připravovaného nového webu průvodkyně po Praze Katariny Maruškinové.

Firemní portréty managementu nebo zaměstnanců firmy

Když jsem se věnoval internetovému marketingu a spravoval webové stránky různých firem, všiml jsem si, že obvykle jednou z nejnavštěvovanějších stránek je sekce O nás, Lidé, Náš tým či jakkoliv jinak tuto stránku nazvete. Faktem je, že potenciální zákazníky zajímají tváře skutečných lidí, kteří firmu reprezentují. Není nic horšího než několik nekonkrétních vět o tom, že vaše firma je lídrem ve svém oboru s mnoha velkými zákazníky. Obvykle hned pochopím, že se jedná o drobnou firmu se dvěma, třemi zaměstnanci a lokálním významem. Ať je firma velká nebo malá je dobré se nebát a ukázat skutečné tváře vedení společnosti a zaměstnanců, kteří přicházejí do styku se zákazníky.

Hudebníci, spisovatelé, výtvarníci a další trpící a jásající duše  – Umělecká portrétní fotografie

V posledním balíčku se spolu s klientem vydávám na dobrodružnou cestu tvůrčího portrétu. Ponoříme se do hlubin jeho či její tvůrčí duše, kterou se pokusíme na setinu vteřiny polapit do rámu fotografie. Umění je pro mne okamžik, kdy život začíná téci, ať čistým nebo kalným proudem. Snad něco z toho utkví i v těchto portrétech. Ač je primárně nabízím uměleckým osobnostem, rád takto budu portrétovat kohokoliv, kdo o tuto cestu bude mít zájem.

Zobrazit balíček uměleckých portrétů >

Umělecký portrét

Portrét Vratislava Jiljí Slezáka z cyklu Překladatelé.

Doplňkové služby k portrétní fotografii – vizážistka a stylistka

Nejen ženy ale i muži můžou využít dalších služeb mých stálých spolupracovnic. Vizážistka se postará nejen o správné líčení, které je pro focení specifické, proto se hovoří o foto make-upu, ale i o účes. Spolupracuji s několika vizážistkami tak, abych mohl nabídnout cenově dostupné i náročnější líčení.

Nově ve spoluprácí s módní stylistkou Olgou Rochowanskou nabízíme konzultaci výběru oblečení, doplňků a líčení, které probíhá před samotným focením. Olga vám pomůže najít správné kombinace barev, střihů a stylů, které se budou hodit pro vaši osobnost i vaši klientelu, jíž budete chtít oslovit.

Doufám, že nové balíčky pomůžou mým klientům si správně vybrat a naplnit jejich potřeby, ať se jedná o hezkou fotografii do životopisu, portrét na webové stránky či tvůrčí portrét. Vždy se snažím správně určit zákazníkovy potřeby a navrhnout vhodné služby, styl i přístup k focení.

Není teď ten správný čas se objednat na portrétování?